tisdag 4 november 2008

Uppklarandets dag

Sitter här framför tv:n och tänker igenom dagen och är överlag nöjd med den. Grupparbetsgrejen var att jag hittade internetsidor som jag länkade till henne och vi sa tydligen då att hon skulle skriva det då jag hittade faktan, mitt minne är inte det bästa är jag rädd. Men imorgon bär det av till Göteborg för att färdigställa resultatet av grupparbetet.

Jag snackade med en ifrån klassen som visat en bild för mig com jag inte riktigt uppskattade, vi snackade om detta för förhoppningsvis sista gången idag och det löste sig till det bästa. Jag kände dock att jag för en gångs skull var den starkare i samtalet och lösningen var till min fördel, några klasskompisar är dock rädda att jag ska börja umgås med människan, men det kommer jag inte, jag kommer inte heller undvika honom. Jag anser fortfarande inte att man ska umgås med killar som anser att man får skylla sig själv om man blir våldtagen av en kompis, har dock inte personligen gett mig in i den här diskussionen med honom då jag inte vet hur jag kommer hantera den.

För att gå över till något mer positivt så köpte jag pepparkakor och julmust idag, jag kunde inte hålla mig, var bara allt för glad. Jag köpte även räkor och funderar på om det är det som fastnat i halsen eller om jag bara har en förkylning som vandrat ner i halsen.

Nä nu ska jag lägga mig och sova =)

1 kommentar:

lugnåfin sa...

Det är bra att du står på dig mot han i din klass, men jag håller fullt med dina klasskamrater att du inte ska börja umgås med honnom för då har han vunnit. Skönt att du fick klarhet i grupparbetet!
Tala om att fuskstarta julen. (skojade bara).
Kram