onsdag 5 november 2008

Nervös?

Sitter här och väntar på att åka till skolan så att vi kan få redovisningen överstökad. Jag och två av de andra i gruppen åkte in till Göteborg igår för att slipa på detaljerna på grupparbetetet där vi satte oss med de andra tre gruppmedlemmarna på ett bibliotek som var helt enastående vackert (även om vi egentligen inte kom mycket längre än entrén). Efter detta åkte två av gruppmedlemmarna hem medan vi andra satte oss på ett ställa och käkade. Det var ett knapert utbud på stället vi gick till så jag beställde samma som en annan tjej, fransk bondsoppa, jag har aldrig sett något mer bizart hopkok, hälften av ingredienserna var sådant jag inte ens äter i vanliga fall, men äter man det fort och låter bli att kolla ner och tänker på annat så kan man kanske klara det och lever det gör jag ju än. Ingen av oss från Borås kände för att åka hem riktigt så tidigt så vi gick lite på stan och satte oss sedan på ett fik/restaurang. När jag berättade hur ung jag var och att jag gick direkt ifrån gymnasiet till högskolan kollade de konstigt på mig och frågade varför jag inte tog tillfället i akt att göra något kul, åka ut och resa eller något, vilket jag hoppas att jag gör efter min studietid, men delvis så kan jag förstå dem, men men gjort är gjort. Vi får däremot se hur mycket jag klarar av i studierna, det är inte det enklaste när man ska ha 6 examinerande saker innan jul, det första idag som tur är sen är det bara(?) 5 kvar. Nä nu måste jag iväg, får skriva mer i eftermiddag.

1 kommentar:

Skogsviola sa...

Hej Nattis!
Jag tycker det ska bli intressant att följa din blogg och få inside information om studentvärlden (alla fall din del av den) nu för tiden!
Kram från gamlamoster