måndag 3 november 2008

Halv(ny)börjare

Tänkte testa bloggvärlden för 4e gången nu. Folk tröttnar på att jag inte orkar läsa deras och på att jag inte bloggar, så nu ska jag vara mina kära kamrater till lags. En bra början kan vara att berätta kort om sig själv. "Vad ska det vara till för nytta?" kanske ni tänker, "vi kommer ju ändå få reda på vem du är via din blogg ändå!". Jo men ni förstår att jag har nyss genomgått några smärre vändpunkter i mitt liv som gör det något mer intressant.
Jag fyllde 19 år i sommras och började inte långt efter det på högskolan där jag studerar till bibliotekarie. Mina klasskamrater är trevliga och en del gillar jag mer än andra och har redan lärt mig att, på gott och ont, ge vissa kalla axeln. Jag har skaffat mig en lägenhet i den mysiga staden Borås, precis lagom för mig och har för väldigt kort tid sedan även skaffat mig en kille.

Just nu ser jag på Boston Tea Party fär de diskuterar Fugu, mer känd som blåfisk, som är världens giftigaste fisk. Jag kan inte hjälpa det men gästen de har i fotöljen bredvid ser otroligt falsk ut och ger mig otroligt dåliga vibbar, men vem vet kanske är han snäll och trevlig men jag möter hellre en trashig hårdrockare eller en punkare på 2x2 meter än honom på stan.
De går sedan vidare över till att diskutera en "bantningsmetod" bestående av något som enligt mig ser ut som ett kyskhetsbälte, där käkarna "låses fast med hjälp av gummisnoddar" vilket gör att användaren i fråga inte kan äta fast föda. Jag har svårt att förhålla mig till om nyhetsinslaget ifrån 1979 faktiskt är riktigt eller om detta bara är ett av Filip och Fredriks bizzarra humors idéer som fått liv framför kameran.
De diskuterar även historiska statussymboler lite halvt eller åtminstone det med att det sågs som en statussymbol med en rejäl kagge, baserat på ovanstående då, men detta sett ur ett manligt perspektiv, men vad kan man förvänta sig av ett program där de enda som syns i bild i studion har 1 och en halv kromoson.

Nu måste ni förstå att jag är lite lätt trött när jag skriver det här och därför kommer in på följande: Jag anser det vara 1 och en halv kromosom då jag vill minnas att istället för att se en Y kromosom på skolans bilder i högstadiet såg jag en ofullständig X kromosom. Jag letade efter en bild på dessa för att kunna stärka mitt minne och för att lägga ut här men kunde inte hitta en bild som passade, hittade däremot en bild på en sossenål med en sosseros, följt av orden "Vi kommer igen!"

1 kommentar:

lugnåfin sa...

VÄLKOMMEN TILL BLOGGVÄRLDEN!